ANTWOORDEN OP

VEELGESTELDE VRAGEN

We willen graag dat alles duidelijk is voor onze partners en houden van een snelle persoonlijke service. Onderstaand de meest gestelde vragen met antwoorden. Staat uw vraag er niet tussen? Bel of mail ons dan gerust.

    VRAGEN OVER DE LEENAUTO

    Wat is de levertijd van de Toyota Aygo?

    De leenauto’s hebben een levertijd van circa drie weken.

    Kan ik een andere auto bestellen dan de genoemde keuzes?

    Het is mogelijk om andere leenauto’s te kiezen, dit verzoek kan worden ingediend bij de offerteaanvraag.

    Hoe zit het met de bijtelling?

    Wanneer u de leenauto alleen ter beschikking stelt aan uw klanten, betaalt u geen fiscale bijtelling. Om gereden boetes te verhalen is het wel verstandig om de ritten goed bij te houden. Dit kan ook met een rittenregistratiesysteem.

    Is er keuze uit het type bestickering?

    Er zijn verschillende bestickerontwerpen in de stijl van de geselecteerde formule. Wil je extra stickers aanbrengen, dan moet daar vooraf goedkeuring voor worden gegeven.

    Ik wil graag een andere kleur of extra opties op de auto, kan dit?

    We denken graag mee, echter het inkoopvoordeel zit hem in de collectieve inkoopafspraken die er zijn gemaakt.

    VRAGEN OVER DE CONTRACTVOORWAARDEN

    Hoe is de verzekering geregeld?

    De auto is verzekerd door de leasemaatschappij op basis van WA+CASCO met een eigen risico van 300 euro per schade.

    Wie betaalt de onderhoudskosten en APK?

    Onderhoud en banden moeten door u worden geregeld. U dient de auto te onderhouden conform de onderhoudsinstructies van de autofabrikant. De instructies vindt u in het onderhoudsboekje dat bij de auto wordt geleverd. De auto heeft een garantietermijn.
    Vul ook altijd het onderhoudsboekje in.

    Sluit ik een contract af met Alliance Automotive of met de leasemaatschappij?

    Het leasecontract wordt gesloten tussen de klant en de leasemaatschappij. Alliance Automotive is initiatiefnemer van het Leenautoplan.

    Wie zijn onze contactpersoon voor vragen over de leaseauto?

    De mensen van LeaZer zijn uw contactpersoon voor vragen over de leaseauto. LeaZer kunt u bereiken via het telefoonnummer 085- 065 71 48 of via de mail: allard@leazer.nl of ramon@leazer.nl. Binnen 24 uur kunt reactie verwachten van LeaZer.

    Welke gegevens heeft de leasemaatschappij nodig voor de financiële acceptatie?

    Indien u kiest voor één of meerdere leenauto’s dan heeft de leasemaatschappij een aantal acceptatiegegevens nodig. Het betreft onderstaande gegevens:

    • Bedrijfsnaam:
    • KVK-nummer:
    • Adres:
    • Postcode:
    • Contactpersoon:
    • E-mailadres:
    • IBAN-nummer:
    • E-mailadres t.b.v. digitale facturatie:
    • BTW-nummer:
    • Jaarcijfers (meest recente):
    Kan de leaseprijs tussentijds wijzigen?

    Indien tijdens de contractduur blijkt dat er een afwijking is van meer dan 10% tussen het jaarkilometrage en het werkelijke gemiddelde jaarkilometrage, zal de leaseprijs met terugwerkende kracht worden verrekend.

    Indien tijdens de contractduur wet- of regelgeving, belastingen of heffingen die van invloed zijn op de kosten voor het bezit of gebruik van de leaseauto wijzigen of worden ingevoerd, zal een aangepaste leaseprijs vanaf het moment van de wijziging gelden.

    Indien tijdens de contractduur de verzekeraar de verzekeringspremies wijzigt of als het schadeverloop daar aanleiding toe geeft, kan de leasemaatschappij de leaseprijs wijzigen.

    Als ik de onderhoudswerkzaamheden zelf uitvoer, waar moet ik dan op letten?

    Het is toegestaan om de reparatie, het onderhoud zelf uit te voeren. Mits dit gebeurt conform door de voorschriften van de fabrikant. Let ook op dat alle werkzaamheden worden ingevuld/afgestempeld in het onderhoudsboekje, zodat de leasemaatschappij weet welke werkzaamheden zijn uitgevoerd.

    Kan ik de auto overnemen aan het einde van het leasecontract?

    Ja, dat kan, maar is geen verplichting. De leasemaatschappij geeft maximaal drie maanden voor het verstrijken van de looptijd een vrijblijvende overnameprijs af.

    Kan ik het leasecontract eerder beëindigen of verlengen?

    Beide is mogelijk. In het geval van verlengen, zal het verschil tussen de oude leaseprijs en de nieuwe worden verrekend met terugwerkende kracht. Het verlengen van het leasecontract zorgt ervoor dat de leaseprijs daalt (bij gelijkblijvende of lager gemiddelde jaarkilometrage).

    Indien het leasecontract van de leaseauto eerder moet worden beëindigd, heeft dit tot het gevolg dat er kosten in rekening worden gebracht door de leasemaatschappij. Het leasecontract kan ook worden overgenomen door een andere contractant (mits voldoet aan de (financiële) acceptatievoorwaarden). Zo kunt u kosten beperken.

    Nog vragen?

    Laat uw gegevens achter en we nemen dezelfde dag contact op.